|   A&S Classics    |   Trouwineenmercedes.nl    |   

Restauratiebegeleiding


Door de jarenlange ervaring in de oldtimer wereld zijn wij bekend met een breed scala aan mogelijkheden, maar ook de missers! Wij delen graag met u de goede ervaringen met mensen die (net als wij) met passie hun vak uitoefenen.

Wij kunnen daardoor de mogelijkheden bieden tot het begeleiden van uw restauratie op het gebied van:

Tevens hebben wij contact met (in Mercedes) gespecialiseerde vakmensen die uw oldtimer weer in ere kunnen herstellen en ons hierin adviseren.

Een vaste prijs voor deze dienst is niet vast te stellen aangezien dit volledig afhankelijk is van het project en uw budget. Vraag daarom geheel vrijblijvend een offerte aan voor uw oldtimer!


Tectyleren / conserveren

Om zorg te dragen dat uw klassieker niet alleen aan de bovenkant goed in de lak zit maar ook aan de onderzijde goed beschermt is, biedt A & S Classics u de mogelijkheid om via ons uw auto te laten tectyleren.

Tectyleren is een techniek om het metaal zo te behandelen dat het beschermd is tegen corrosie en roesten. De originele antiroest-behandeling op de carrosserie van auto's uit de jaren zestig, zeventig en tachtig is dermate slecht dat wij een tectyl behandeling adviseren om uw carrosserie goed te beschermen en te conserveren.

Het ontroesten en aanbrengen van Tectyl wordt gedaan door een Classic Connection waar A & S Classics goede ervaringen mee heeft.

Uw autobodem wordt vooraf grondig gereinigd en ontroest, waarna er daarna enkele lagen van tectyl worden aangebracht die het metaal beschermt tegen steenslag, water, sneeuw en pekel. Indien gewenst wordt er ook volgens de ML methode gewerkt. Hierbij worden enkele kleine gaatjes geboord op plaatsen in de carrosserie, waardoor de Tectyl ook inwendig aangebracht kan worden.


Op maat gemaakte RVS uitlaten

Nieuwe originele uitlaten zijn erg kostbaar, en dienen alsnog na enkele jaren weer vervangen te worden. A & S Classics biedt u de mogelijkheid om via onze Classical Connection een op maat gemaakte roestvrij stalen uitlaat onder uw auto te laten plaatsen.

Hierbij zijn er ook vele extra opties denkbaar:
- Grotere diameter van de uitlaat wat resulteert in snellere gasreactie.
- Enkele of dubbele dempers voor het motor geluid naar keuze.
- Diverse geplaatste uitlaatstukken, hierbij kunt u denken aan AMG-stijl of juist het onzichtbaar maken van het uitlaatstuk.
- Met of zonder katalysator (alleen mogelijk bij auto's van voor 1992).

Vergeleken met een originele uitlaat is een RVS opmaat gemaakte uitlaat een goede optie om over na te denken. Qua prijs zal dit niet ver liggen van een origineel exemplaar. Een RVS uitlaatsysteem voor een MB SL380 is er al vanaf €800,- Waarbij een origineel exemplaar rond de €700.- kost. Gezien de langere levensduur van een RVS uitlaat zal deze zich al snel terug verdienen.


Laswerk

Goede lasnaden zijn van levensbelang voor een oldtimer, zowel om de originaliteit te waarborgen alsmede het voorkomen van nieuwe roestplekken. Wij kennen meerdere vakkundige lassers. Op de foto’s ziet u een duidelijke slechte reparatie in een kofferbak van een Mercedes-Benz 280SE W108.

Onze Classical Connection heeft de oude lasnaden van een eerdere reparatie gecorrigeerd en deze kofferbak weer naar origineel hersteld.

Image 1 Image 2 Image 3 Image 4

Spuitwerk

Net zoals laswerk is spuitwerk een vak apart. Met spuitwerk heeft u ook zelf de mogelijkheid om de kwaliteit naar de hand van uw budget te bepalen. Het is niet zo dat de ene spuiter kwalitatief minder werk levert, maar de keuze van verf is hier vaak doorslaggevend in. Door onze ervaring met alle spuitspecialisten kunnen wij u adviseren in wat de mogelijkheden zijn voor uw klassieker.

Image 2 Image 3 Image 1 Image 4